E-commerce marketing kan veel opleveren

Wanneer je een bedrijf hebt, dan weet je het eigenlijk wel: je kunt niet zonder internetmarketing. Je hebt het internet nodig om naamsbekendheid en dus verkopen te genereren. Maar hoe pak je dat aan? Ga je hier en daar adverteren en er vooral veel geld tegenaan gooien? Of ga je heel doelgericht te werk om het meeste waar voor je geld te krijgen? De kans is groot dat je zelf "optie A" al geprobeerd hebt. Je naam hier en daar noemen op social media en daarbij een online advertentie afnemen. Je merkt dan dat dat niet genoeg is, tenminste niet voor jouw branche. Weet je wat jij nodig hebt? Een e-commerce marketing bureau dat je helpt en ondersteunt.

E-commerce marketing is een kwestie van doorzetten

Maar wel doorzetten in de juiste richting. En om die richting te bepalen kun je wel wat hulp gebruiken. Een e-commerce marketing strategie wordt langzaam opgebouwd. In eerste instantie begin je met de strategische kickoff. Tijdens deze kickoff ga je er samen met jouw strateeg eens goed voor zitten. Je bepaalt je doelen en ambities. Aan de hand hiervan verkennen jullie samen de markt en zoeken jullie verdieping in de huidige situatie. De volgende stappen zijn ervoor om precies te achterhalen wat jouw marktpositie is en wat ervoor nodig is om deze positie te verbeteren. Ook dit doe je niet alleen!

Krijg relevant publiek in jouw webshop

Hiervoor heb je een traffic specialist nodig. Iemand die een exacte analyse kan maken en ervoor kan zorgen dat jouw doelgroep jouw webshop of website weet te vinden. Dat is nog een vak apart! Ondertussen is de conversiespecialist bezig met het implementeren van de beste salesfunnel voor jouw bedrijf. Een salesfunnel waarin je klanten gemakkelijk hun weg weten te vinden en die zeer klantvriendelijk is.

Evaluatie en optimalisatie zijn belangrijk

Zo goed als alle factoren zijn meetbaar en dus te evalueren. Natuurlijk is het belangrijk dat je webshop meer verkopen genereert, maar hoe kan dat nóg beter en hoe vinden we dat terug in de omzet? Aan de hand van de evaluatie kunnen plannen gemaakt voor de toekomst van jouw e-commerce marketing. Hoe zorg je ervoor dat je verkopen blijven stijgen of in ieder geval niet gaan dalen? Hoe zorg je ervoor dat ook nieuwe producten onder de aandacht van je klanten worden gebracht? Ga je werken met een nieuwsbrief of met een externe verkoopppartij? Allemaal zaken om rekening mee te houden. E-commerce marketing is nooit "af".

Related

Laatste blogs

Categorieën