Hoe maak je een online profiel waarmee je zakenpartners aantrekt?

  • Jouw account

Bij TeamVenture kom je in contact met potentiële zakenpartners door een profiel aan te maken op onze site. De opbouw van je profiel is erg belangrijk. Allereerst beïnvloed het de matches die wij je kunnen voorleggen. Maar de wijze waarop je jezelf profileert is ook sterk bepalend in het aantal en type reacties dat je zult krijgen.

Mocht je eens gesolliciteerd hebben naar een baan of zelf een vacature hebben uitgezet, dan weet je hoe belangrijk de vacaturetekst (van de werkgever) alsook de motivatiebrief en curriculum vitae (van de werkzoekende) is. Voor beide partijen moet de tekst voldoende informatief, opvallend en wervend zijn. Op basis van deze tekst zal de lezer immers beoordelen of er sprake is van een kansrijke match met betrekking tot de functie alsook de organisatie(cultuur) en of er wordt gereageerd. Hetzelfde geldt voor het vinden van een zakenpartner via TeamVenture.

Zorg voor een informatief en wervend profiel

Een profiel dat nauwelijks of weinigzeggende informatie bevat en niet enthousiasmeert zal weinig tot geen reacties ontvangen. De informatie die je in jouw TeamVenture profiel opneemt (over jezelf, je eventuele Venture, en waar je op zoek naar bent) bepaald in grote mate hoe snel en hoeveel je reacties zult ontvangen en hoe kansrijk de matches zullen zijn.

Een tip die wij je meegeven is om naar je eigen profiel te kijken vanuit de ogen van je kandidaat zakenpartner. Wat zou je kandidaat zakenpartner minimaal over jou willen weten voordat hij of zij contact opneemt of reageert op een contactverzoek? Zorg vervolgens dat deze informatie in je profiel staat. Een gedegen profiel zorgt voor kwalitatief betere respons, bespaart je tijd en zorgt ervoor dat je sneller met je zakenpartner (meer) omzet kunt genereren.

Klik op de onderstaande links voor specifieke tips bij deze profielonderdelen:

Delen

Reacties (0)

Log in om een reactie te plaatsen